Brisbane 26 oktober - 26 December - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Manon Zeeman - WaarBenJij.nu Brisbane 26 oktober - 26 December - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Manon Zeeman - WaarBenJij.nu

Brisbane 26 oktober - 26 December

Blijf op de hoogte en volg Manon

26 December 2014 | Australië, Brisbane

Terwijl jullie lekker op één oor liggen, jullie lichaam het kerstmaal aan het verteren is en alle overige calorieën als vetten opslaat, jullie brain zich voorbereid op een nieuwe kerstdag, zit ik met de ventilator in mijn gezicht op mijn bed. Ik heb net 50 baantjes getrokken in mijn zwembadje, om de chocolaatjes die ik gisteren te veel heb gegeten weer er af te krijgen. Ik heb de afgelopen weken iets te veel wijn gedronken en te makkelijk gegeten. Maar ach, ik heb goede voornemens.

Het is hier vandaag 26 december en mijn kerstmis is alweer voorbij. Ik heb het gevoel dat het nog moet komen, maar helaas, ik heb gisteren 1 dagje kerst gevierd. Alleen de eerste kerstdag vieren de Aussies zoals wij dat doen, althans dat proberen zij. Alleen het kerst vieren wat wij kennen, kunnen zij absoluut niet aan tippen. Vandaag is het boxing day, de dag na kerst waarop alles in de uitverkoop word gegooid. Ik heb gisteren een kerstlunch gehad bij de familie van de huisgenoot van een Australisch vriendinnetje van mij. Ik miste de warme sfeer van kaarsjes, kerstbomen, lichtjes, glitterjurkjes, openhaard, kou en liefde van mijn familie. Gelukkig werd deze opgevuld met een openhartelijke familie en een lunch bestaande uit ham, kalkoen, broccoli, asperges en jus. Die werd gevolgd door een zelfgemaakte pudding van dadels en slagroom met rum. Waarom ze het nou pudding noemen, begreep ik niet helemaal, want de pudding blubberde niet haha. Na de lunch was het tijd om cadeautjes uit te pakken. Ik heb nog nooit zooo veel cadeautjes gezien. Gelukkig gingen zij er iets sneller door heen dan dat wij dat normaal gesproken doen. Wij geven een iemand een cadeautje en wachten totdat diegene dat heeft uitgepakt. Hier werd alles meteen uitgedeeld. Ik heb een ventilator gekregen, chocolade, lipgloss en wijn. Van een gast van het werk heb ik een boek gekregen. Zij heeft het boek weliswaar zelf geschreven:). Er is nog een cadeautje onderweg vanuit Nederland, ik ben benieuwd:D

Nadat de kerstman iedereen zijn cadeautjes had gebracht, doken we met de hele familie het zwembad in. Het was gezellig, maar wat er ook gebeurd: volgend jaar kerst vier ik thuis!

Sinterklaas kennen ze hier niet. Als ik uitleg wat het is, moeten ze lachen. Als ik het plaatje laat zien van de zwarte pieten; dan sluiten zij in eerste instantie direct aan bij de opstandelingen. RACISM; roepen ze dan. Als ik verder ga met de uitleg, kunnen zij er om lachen. Ik heb een heel leuk sinterklaas pakketje gehad, met pepernoten, chocolade letters, drop en noem het maar op. Maar ook sinterklaas zal ik volgend jaar thuis vieren.

Ik neem jullie even terug in de tijd. Een paar weken na mijn laatste verhaal had ik een opstootje met mijn huisgenote. In mijn vorige huis woonde ik samen met een stel en een Braziliaanse. Het vrouwelijke geval, verder te noemen; de Bitch, negeerde mij en de Braziliaanse compleet. Zij deed net alsof wij niet bestonden. Als wij even iets te lang aan het kletsen waren met haar vriend (die overigens echt te lief was) kwam zij aan gestampt en keerde ons de rug. Dat maakte me niet zo veel uit. Maar dat ik geen mensen over mocht brengen, daar zat ik meer mee. Op een avond kwam ik thuis van werk, ik zou een lekker wijntje doen op mijn veranda met mijn toenmalige scharreltje. Na een heel interview over hem, vond ze het oke dat hij het huis binnentrad, maar toen ik haar vraag of hij zou blijven slapen beantwoordde met; weet ik niet. Flipte ze hem dan pan uit. It is not allowed to have sex in this house, we are all adults and this is not that kind of house. If you want that. then you have to move. Ze liep al knalrood aan van woedde, maar toen ik zei: Sorry guys, but I heard you last night and adults have sex. Toen moest ik bijna vluchten. Ze schreeuwde: I am really upset now, we don't have sex, I have some problems there. Okay whatever. Ik weet niet wat zij aan het doen waren, maar het was nogal een gehijg. Al met al, was dat de druppel dat de emmer deed overlopen. Ik heb mijn spullen gepakt en ben weg gegaan. Bekijk het maar met je huur bitch. Er is trouwens nooit een andere huisgenoot meer in gekomen, zij heeft problemen met iedereen en haar vriend vertelde me dat hij het uit zou maken als zij zo door gaat, maar hij wilde eerst zijn tentamens halen. Hij mocht zelfs niet eens voetbal kijken op een zondagavond als zij lag te slapen, want dat maakte te veel herrie. Laat staan wat een kreng het is.

Tja en daar stond ik dan met mijn spullen. Ik was een paar dagen dakloos. Ik had ondertussen een nieuw huisje gevonden in Lutwyche. 10 minuten van mijn oude huis. Ik heb een paar daagjes in het huis van Henriette geslapen samen met mijn Nederlandse buurmeisje, een nachtje bij Nederlands vriendinnetje en haar vriend en nachtje bij mijn Australische vriendinnetje. Waar ik erg dankbaar voor ben. Ik woon nu samen met twee jongens. Erg relaxed. De een is architect en de ander is hovenier, beide Australiërs en rond de 27 jaar. Ik zie ze weinig. Wanneer zij aan het werk zijn, dan ben ik vrij en wanneer ik aan het werk ben, hebben zij vrij. Heel af en toe tref ik ze op een avond als ze een biertje aan het drinken zijn. Ik ben erg blij met mijn huisgenoten en het huis. Ik heb mijn eigen ruime kamer, ik deel mijn badkamer met een van de jongens en heb een zwembad. En hier mag wel gewoon iedereen over de vloer komen.

In eerste instantie had ik tegen Lieke, meisje uit Limmen, helaas moeten zeggen dat ze niet bij mij kon slapen. Ook meiden mocht ik niet overbrengen in het andere huis. Het maakte dus gewoon niet uit, wie wat of waar. Niks mocht! Nu kon ze natuurlijk wel overkomen. Lieke heeft hier een paar nachtjes geslapen. Samen met mijn buurmeisje uit Nederland, Nikki en Lieke zijn we hapje wezen eten bij het restaurant van Jamie Oliver. OMG. Dat was zooo lekker. Sindsdien is het mijn favo restaurant. Vorige week was ik daar met een groepje wezen eten voor Amelia's verjaardag. Omdat ik nog weinig zin heb in mijn baantje besloot ik mijn CV daar af te geven. Helaas heeft er eentje wat theedoeken van Jamie Oliver van de tafel gestolen. Deze kosten normaal gesproken 19 dollar. Lekker dan, ik denk dat mijn cv in de prullenbak ligt.

In de tussentijd heb ik veel gewerkt. Genoeg om te zeggen dat ik helemaal klaar ben met hospitality. Ik heb er nu 7 jaar in gewerkt en bijna alle weekenden. Ik ben er klaar mee! Maja, wat moet ik dan?! Terug naar kantoor zie ik ook niet zitten. Ik heb een hele leuke arts hier leren kennen die mij wat inspiratie heeft gegeven. Ik zit er aan te denken om terug te komen en geneeskunde te gaan studeren. Ik ben dan nog wel even bezig, maar alles liever dan de horeca, kantoor of een easy job zonder diploma.

Voorlopig blijf ik daar nog wel even werken denk ik, totdat mijn ouders, broertje en schoonzusje overkomen. Ik kan niet wachten tot zij komen. We gaan gezellig met de camper langs de kust trekken voor een aantal weken.

Naast werk, ga ik tegenwoordig naar de Gym. Jaja, dat hoort er toch wel een beetje bij hoor als je in Australie bent. Al die opgepompte figuren en strakke lijfjes van die meiden hier. Verder fiets ik veel, ik doe er 30 minuten over om bij mijn werk te komen en 40 minuten om weer terug te komen. De heuvels zijn iets te stijl om te befietsen, dus doe ik ze maar te voet. Heerlijk als je klaar bent op het heetste tijdstip van de dag haha.

Iedere zondag ga ik naar de Normanby hotel met Australisch vriendinnetje om sunday sesh te houden. Verder ben ik laatst naar een dodelijk saaie voorstelling geweest met wat Dutchies. Ik dacht goh laat ik een gezellig avondje organiseren. Ik had een theatre voorstelling gevonden, waarbij wijn en chocolade werd geserveerd. Aldus de voucher. Komen we daar aan, krijgen we een lindemans wijtnje in ons hand gedrukt en mochten we kiezen uit een snicker, mars of kitkat. LOL!. De voorstelling ging over heksen en de karakters kwamen uit het stuk van shakespeares Macbeth (1603). Nou enig. In de pauze hebben we besloten toch maar een kroeg in te duiken. Verder heb ik uiteraard nog lekker wat etentjes gehad, koffie gedronken en leuke dingen bezocht met mijn dates. Die Australische Tinderdates die nodigen je na 2 uur al uit voor een etentje of stellen voor je mee te nemen naar leuke plekken waar je zonder auto niet kan komen. Gierige Hollanders haha. Zo ben ik afgelopen zaterdag naar Mt Cootha geweest en hebben we genoten van de mooie verlichte stad Brisbane. Verder heb ik laatst wat vuurwerk en lichtjesshows bekeken en ga ik volgende week even een paar daagjes weg en daarna naar mijn vaste discotheek om het nieuwe jaar in te luiden! Ik ben benieuwd wat dat jaar mij gaat brengen. Waarschijnlijk ga ik nadat mijn ouders zijn geweest verhuizen naar Sydney. Maar eerst ga ik hier nog even genieten en uitkijken naar de komst van mijn lieve familie.

Op naar 2015. Ik wens jullie nog een prettige kerstdag vandaag en alvast de beste wensen voor het nieuwe jaar.

Zonnige groet uit Brisbane.




  • 26 December 2014 - 07:40

    Jantien:

    Hey Manon, leuk om zo n beetje mee te leven met wat je doet daar. Geniet er nog van daar. Alvast een gelukkig nieuwjaar! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Manon is geboren in een kaaskoppenstad, getogen in het pittoreske Limmen, heeft herinneringen aan Oostenrijk, Duitsland, België, Spanje, Engeland, Portugal, Griekenland, Frankrijk, Tsjechië, Marokko, Turkije, Tunesië, Thailand en Maleisië, wenst zoveel mogelijk landen van de wereld te zien, maar ervaart nu AUSTRALIË

Actief sinds 15 Juli 2013
Verslag gelezen: 504
Totaal aantal bezoekers 8196

Voorgaande reizen:

19 September 2014 - 11 September 2015

Australie

Landen bezocht: