Brisbane 13 oktober - 26 oktober - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Manon Zeeman - WaarBenJij.nu Brisbane 13 oktober - 26 oktober - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Manon Zeeman - WaarBenJij.nu

Brisbane 13 oktober - 26 oktober

Door: Moi

Blijf op de hoogte en volg Manon

27 Oktober 2014 | Australië, Brisbane

Het is vandaag 27 oktober, 2 weken later, en ik kan me gewoon niet meer heugen wat ik allemaal heb gedaan. Het zal wel niet zo boeiend zijn geweest! Maar ik ga uiteraard mijn best doen om iets leuks op papier te zetten, met mijn oververhitte hoofd. Op het moment van schrijven is het hier bloedheet. We hebben vandaag een hittegolf. Vandaag is het nog warmer dan een bloed verstikkend hete dag in de zomer.

Na blijkbaar niet zulke boeiende dagen heb ik een training gehad op mijn nieuwe werk. Die training is wel goed geweest, want die logica waarmee zij in het restaurant werken, had ik met mijn gezonde verstand niet begrepen. Ik heb het onder de knie en vrijdag kon ik meteen aan de slag. Na een dagje werk was ik zeker toe aan de after work wine. Deze heb ik samen genuttigd met een Dutchie. Hij kwam een weekendje Brisbane met mij houden. Gezellig:) Na een lekker zalmpje en een paar wijntjes was het bedtijd. De volgende ochtend zou ik mevrouw de tourguide spelen. Zaterdagmorgen hebben wij de trein naar de stad gepakt, wat rond geslenterd, geluncht en de Japanner uitgehangen. Op naar wat afkoeling bij de Lagoon. Mijn favoriete stekje in Brisbane; South Bank. Ik heb geen kind aan hem gehad, want meneer was lekker dolfijntje aan het spelen met zijn nieuwe GoPro camera haha. Rond de klok van vieren bedachten we dat het wel weer tijd werd voor een wijntje. Eigenlijk zouden we lekker gaan bbquen in het park, maar na een zak chips en een flesje wijn hadden wij geen trek meer. Terwijl wij lekker met een wijntje in ons hand mensen aan het kijken waren, viel het ons op dat er veel mensen in Neon hardloopkleren voorbij kwamen. Er moest ergens een feestje zijn. We zijn de mensen in rare kleren gevolgd en kwamen uiteindelijk uit bij een gezellig house-tentje, dat midden in de route van de neonrun lag. Na wat dansjes en nog een paar wijntjes ging om 10 uur het lichtje bij me uit. Ik heb de kroeg helaas dan ook niet meer gehaald. De volgend ochtend heb ik meneer weer op de trein gezet en mocht hij weer naar zijn geweldige paardenboederij in the middle of nowhere en zijn heerlijk lieve huisgenoot. Succes;).

Ik ben 's avonds lekker gaan dineren met Amelia en heb weer een paar wijntjes gedronken. Maandag dacht ik lekker gekookt te hebben voor Fabienne alleen was ik even vergeten dat ze geen tarwe mag. Ooops! Had ik nou toch net bladerdeeghapjes met spinazie gemaakt. Na 4 dagen wijn, hitte en weinig slaap begaf mijn lichaam het. Dinsdag heb ik de hele dag gestrekt gelegen op bed en geleefd op ibuprofen. Woensdag ben ik met pijn en moeite uit mijn bed gekomen. Mijn buurmeisje Denise komt voor een maandje naar Brisbane en ik heb voor haar een huisje geregeld. Ik moest alleen dan wel eerst even een kopje koffie met haar nieuwe huisbaas drinken. Nou prima toch!

Vrijdagavond belde Amelia mij op: Manon tijd voor een vrijdagsborrel en mannen in pak. Haha oké, daar ben ik altijd wel voor in. Ik weet alleen niet wat ik hier heb, maar na 2 wijntjes lig ik onder tafel. Het was een geslaagde avond, maar ook deze is niet laat geworden. Dat was maar goed ook want om 08.30 moest ik weer glimlachen en de Australiers van hun ontbijt en koffie voorzien. Na een zwaar katerdagje op werk, was het weer tijd voor een nieuwe avond. Ik had een housewarming van de huisgenoot van Amelia. Dit was erg gezellig. Daarna zijn we nog even wezen stappen in Fortitude Valley. Wat een hoeren sloeries lopen hier rond zeg. Ik snap dat het heet is hier, maar om nou bijna niets aan te trekken.... De volgende ochtend moest ik weer werken! Ik was blij, want ik had deze week maar 2 shifts van 4 uurtjes per shift. Nadat mijn rooster bekend werd, heb ik meteen treurig opgebeld en aan mijn baas gevraagd waarom ik maar zo weinig uren kreeg. Ik moest even geduld hebben, want er gaan komende weken 4 medewerkers weg. Daarom hebben zij mij aangenomen. Tja ik en geduld...

Gisteren kreeg ik mijn nieuwe rooster:D 5 shifts deze week. Ik ben er blij mee. Kan ik straks eindelijk een beetje fatsoenlijk boodschappen doen. Die rijstecrackers, havermout en appels van de ALDI kan ik ondertussen ook wel dromen.

Gisteren ben ik na het werk trouwens nog naar Holi Colour festival geweest. Iedereen was brak of ze vonden het te ver, maar ik wilde het toch wel heel graag even zien. Ik besloot op het fietsje te gaan. Mijn GPS gaf immers aan dat het maar 35 minuutjes fietsen was. Peanuts dus. Nou ik heb het geweten. Na ruim een uur van heuvels beklimmen kwam ik bezweet en uitgeput aan op het festival. Ondertussen was het al laat en het festival liep al op zijn end. Haha heb ik weer. Snel maar weer naar huis gefietst voor het donker werd.

Deze week bestaat grotendeels uit werken. Op mijn vrije dagen heb ik een tenniswedstrijdje en een lekker dinertje gepland;).

Nou kusjes xx

  • 27 Oktober 2014 - 10:08

    Willem Jonker :

    Weer een mooi verslag je maak daar nog wat mee veel lol groet uit dat mooie limmen

  • 27 Oktober 2014 - 12:52

    Denise's 'huisbaas':

    haha - wat jij al niet een hittegolf noemt! Vond je het niet heerlijk? Zo lekker gort-droog nog....vallen de kakkerlakken van het dak ;) Hittegolf begint hier pas bij meerdere dagen >40c! En een lekkere klappert kwam erachteraan he? Viel bij jou ook de stroom uit daardoor?
    Nou..zo te zien vermaak je je wel.

  • 27 Oktober 2014 - 13:14

    Manon:

    Haha ik niet! Mijn huisgenoot zegt dat!! maar ik vind het echt mega mega heet vandaag denise' huisbaas. Nee, bij jou wel? Haha ja ik vermaak me prima! Omdat ik zo van beestjes hou ga ik morgen door de bush bush wandelen. 1.5 uue van brisbane. Denise zei dat je een erg mooi huis hebt. Ik ben benieuwd;). Voordat je weg gaat nog een keer een bakkie doen? Of heb je alles geregeld met denise en jouw huisbaas? Haha wat een bazen.

  • 27 Oktober 2014 - 13:15

    Manon:

    Haha willem, de zonnige groetjes aan limmen;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Manon is geboren in een kaaskoppenstad, getogen in het pittoreske Limmen, heeft herinneringen aan Oostenrijk, Duitsland, België, Spanje, Engeland, Portugal, Griekenland, Frankrijk, Tsjechië, Marokko, Turkije, Tunesië, Thailand en Maleisië, wenst zoveel mogelijk landen van de wereld te zien, maar ervaart nu AUSTRALIË

Actief sinds 15 Juli 2013
Verslag gelezen: 485
Totaal aantal bezoekers 8197

Voorgaande reizen:

19 September 2014 - 11 September 2015

Australie

Landen bezocht: